fot. sxc.hu
|
Zdarza się, że kupiony w sklepie towar ma wady. Jak postępować w takiej sytuacji, by sprzedawca zamienił go nam na pełnowartościowy produkt,naprawił wadę lub zwrócił pieniądze? Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak złożyć reklamację w sklepie.
|
| |
| Zatem jak złożyć reklamację? W pierwszym kroku wraz z kopią dowodu zakupu (rachunek/ paragon/ faktura/ wydruk z konta/ potwierdzenie płatności kartą) należy zgłosić na piśmie niezgodność towaru z umową. Reklamację możesz złożyć na dwa sposoby - powołać się na przepisy o towarze niezgodnym z umową (składana u sprzedawcy) lub skorzystać z gwarancji jakości (składana np. u serwisanta). Wybór w tej kwestii należy do konsumenta. |
| Możesz żądać naprawy towaru, jego wymiany, a jeżeli to niemożliwe - zwrotu pieniędzy. Na niezgodność towaru z umową możesz się powołać w ciągu 2 lat od dnia zakupu (jeśli rzecz była używana, termin ten może być skrócony do 1 roku). Prawo wymaga, by reklamację zgłosić sprzedawcy w ciągu 2 miesięcy od daty wykrycia wady. Żywność paczkowaną (np. śmietanę) możesz reklamować w terminie do 3 dni od otwarcia opakowania, ale tylko pod warunkiem, że nie upłynął termin przydatności. |
| |
| Reklamację należy złożyć na piśmie: osobiście (nie zapomnij potwierdzenia) lub listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. |
| W piśmie powinna znajdować się: data zgłoszenia, dane osobowe,datę nabycia towaru, jego opis oraz wady. Sprecyzuj, w jakim czasie i w jaki sposób Twoja reklamacja ma zostać uwzględniona (naprawa lub wymiana). Jeżeli nie chcesz naprawiać zepsutego towaru, a wymiana jest niemożliwa, możesz domagać się obniżenia ceny lub zwrotu pieniędzy. |
|
Sprzedawca ma 14 dni na odpowiedź. Brak ustosunkowania się do reklamacji oznacza, że ją uznał. Jeżeli sprzedawca nie uznał reklamacji, możesz dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej.
Uwagi:
- Możesz poprosić o pomoc Rzecznika Praw Konsumenta.
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.