fot. sxc.hu
| Jeżeli chcesz poznać opinię klientów o oferowanym przez siebie produkcie, niezbędne będzie przygotowanie odpowiedniej ankiety. Pozwoli ona nie tylko sprawdzić nastroje wśród kupujących, ale również określić grupę docelowa i zaplanować przyszłe działania. Na co musisz zwrócić uwagę podczas tworzenia takiego badania? Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak zrobić ankietę produktu.
|
| |
| Określ na początku zarys pytań i to, czego chciałbyś się dowiedzieć. Bez konkretnego planu i dobrze opracowanej konstrukcji pytań, nie osiągniesz spodziewanych rezultatów. Zadbaj o to, aby niczego w ankiecie nie zabrakło. Opracuj pytania związane z częstotliwością używania produktu, ilością kupowanych przedmiotów, a także tych najmniej potrzebnych w ofercie. |
| Jak zrobić ankietę, by była rzetelna? Ujmij w ankiecie pytania o wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania i inne cechy wypełniającego, aby dowiedzieć się kto najchętniej korzysta z twoich usług. Nie pytaj jednak o dane osobowe, takie jak nazwisko czy telefon, bo to powinno pozostać anonimowe. |
| |
|
Staraj się zadawać proste, nierozbudowane pytania, na które każdy będzie w stanie odpowiedzieć. Możesz przy tym użyć wartościowania (np. zły, dobry, najlepszy) oraz pytań zamkniętych, na które odpowiada się szybko i które dają najwięcej konkretów.
|
| Nie przesadź z ilością pytań, bowiem kilkadziesiąt punktów może skutecznie zniechęcić do jej wypełnienia. Zadbaj więc o to, aby było ich niewiele, ale żeby jednocześnie dały ci jak najwięcej informacji. Najlepiej w takiej sytuacji korzystać z pytań otwartych, w których klienci zamieszczają najwięcej informacji. |
| Zadaj jak najwięcej pytań związanych z produktami, dzięki czemu dowiesz się z czego korzystają klienci, czego im brakuje i jak powinieneś zmodyfikować swoją działalność. W końcu chodzi o polepszenie wyników sprzedaży i trafienie w gusta wypełniających. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.