fot. sxc.hu
|
Każdy przedsiębiorca, chcący osiągnąć sukces, musi dobrze kierować pracownikami. Szacunek wśród załogi, odpowiednie mobilizowanie i wyrozumiałość to cechy, które są niezbędne, aby firma pod twoją wodzą pracowała efektywnie. Jak zostać przywódcą?
|
| |
| Przede wszystkim musisz zawsze dokładnie określać zadania dla każdego pracownika z osobna. Nie pozostawiaj ich w tej kwestii samym sobie, bo nie tylko nie będą pracowali wydajniej, ale również będziesz dla nich „obcy”. Przedstaw im rzetelnie ich prawa i obowiązki, by wiedzieli na co mogą sobie pozwolić będąc elementem przedsiębiorstwa. |
| Staraj się właściwie mobilizować załogę. Musisz mieć wyczucie co do tego kiedy możesz pochwalić, a kiedy zganić. Unikaj emocjonalnych reakcji i nie krzycz, bo to cecha nie dobrego, ale sfrustrowanego i nie radzącego sobie z ludźmi szefa. |
| |
| Motywuj sam siebie. Jeżeli posiadasz odpowiedni zapał i chęci do pracy, łatwiej przełożysz je na swoich pracowników. Pamiętaj, żeby nie okazywać przy okazji słabości przed załogą – zawsze bądź pewny siebie, stanowczy i kreatywny. |
| Doceniaj i szanuj. To bardzo ważna kwestia, o której zapominają osoby będące przy władzy. Pracownik jest człowiekiem tak jak i ty i potrzebuje czasami jak poklepie się go po ramieniu. Darz szacunkiem, a będzie ci on odwzajemniony. |
| Słuchaj i staraj się rozwiązywać problemy. Nie uciekaj przed problemami pracowników i nie zbywaj ich. W niektórych kwestiach, jako dobry przywódca i szef drużyny, musisz pomóc im w kłopotach. Oczywiście nie za często, by nie uzależnili się od twoich działań. |
| Stwórz pracownikom znakomite warunki pracy. To pomaga w ich efektywności i sprawia, że mają oni poczucie bycia profesjonalistami. Chciałoby się wręcz powiedzieć, że w jakim miejscu pracujesz, takim się stajesz. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.