Reklama

sobota, 21 grudnia 2013

Jak przeprowadzić badanie rynku?


jak przeprowadzić badanie rynku
Przed rozpoczęciem działalności biznesowej należy rzetelnie i dokładnie zbadać rynek, aby wiedzieć czego potrzebują ludzie i z jakiej oferty najchętniej skorzystają. W tym celu potrzebne są badania, bez których nie będzie właściwie funkcjonowała żadna firma. Jak przeprowadzić takie rzetelne badania? Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak przeprowadzić badanie rynku.
 fot. sxc.hu   
porady poradnikNajważniejsza kwestia w organizowaniu firmy to ustalenie celów i rodzaju działalności. W tym celu musisz koniecznie przeanalizować, do jakich ludzi chcesz i możesz trafić. Odpowiedz sobie na kilka ważnych pytań, związanych z wiekiem, płcią czy statusem ekonomicznym swoich potencjalnych klientów, a następnie dostosuj do nich oferowane produkty lub usługi.
porady poradnikZatem jak przeprowadzić badanie rynku, by jego wyniki były rzetelne i aktualne? Dokładnie analizuj wszelkie informacje jakie pojawiają się z zewnątrz. Zwróć uwagę na miejsce w jakim znajduje się firma, na to jaka jest konkurencja i co dzieje się wokół. Pozwoli to oszacować potencjał twoich przyszłych działań.
porady poradnikPrzeprowadzaj badania. Najpierw określ jakie one powinny być i gdzie je przeprowadzać. Metody są dwie: badania jakościowe oraz ilościowe. Pierwsze pozwolą ci na bardzo dokładną i szczerą odpowiedź indywidualnych osób, na zadane pytania. Możesz przeprowadzać wywiady, dzięki którym dowiesz się np. czy badanym podoba się szyld twojej firmy. Badania ilościowe to np. ankiety, w których zamieszczasz wiele pytań i z uzyskanych odpowiedzi jesteś w stanie wyciągnąć przydatne wnioski.
porady poradnikZawsze rzetelnie analizuj uzyskane odpowiedzi. Żadna z nich nie może umknąć twojej uwadze, bowiem badana grupa to twoje najważniejsze źródło informacji odnośnie rynku. Nie lekceważ go!
porady poradnikKiedy już przeprowadzisz należyte badania i odpowiednio je zinterpretujesz, możesz zacząć działać. Pamiętaj, że to nie koniec twojego analizowania rynku – staraj się przeprowadzać badania regularnie, aby dowiedzieć się, jak kształtują się opinie twoich klientów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.