| Jak zdobyć klienta i odnieść sukces? Po pierwsze przeanalizuj dla kogo przeznaczona ma być Twoja oferta. Badając rynek i przeprowadzając różnego rodzaju ankiety, sondy oraz wywiady, masz szansę poznać gusta tych, dla których masz zamiar przeznaczyć swoje produktu i usługi. Wedle pozyskanych wyników możesz skutecznie nakierować swoją działalność. |
|
W zdobyciu nowych klientów podstawą jest reklama. Jednak jeżeli dopiero zaczynasz swój biznes nie możesz sobie pozwolić na wydawanie wielkich pieniędzy na reklamę telewizyjną czy drogie reklamy w czasopismach branżowych.
|
|
|
|
Na początku powinieneś się skupić na ulotkach, darmowych gazetkach czy ogłoszeniach w lokalnej gazecie. Pamiętaj, aby ulotki rozdawać w odpowiednich miejscach, w rejonie prowadzonej przez Ciebie firmy oraz tam gdzie mogą znaleźć się potencjalni klienci, np. jeżeli prowadzisz szkołę językową to skoncentruj się na rozdawaniu ulotek w rejonach szkół. Dodatkowym plusem ulotek jest ich niska cena.
Ulotki możesz roznosić sam, zatrudnić studentów lub zlecić to poczcie, po wypełnieniu tzw. druku bezadresowego. Aby zwrócić uwagę przechodniów przebierz swojego pracownika za produkt, który oferujesz.
Możesz także odwiedzić firmy w okolicy i, jeżeli się zgodzą,pozostawić u nich swoje ulotki lub reklamę.
Zachęć klientów do skorzystania z Twojej oferty proponując im drobny rabat lub gadżet firmowy jeżeli przyjdą z ulotką.
|
|
Dobrym sposobem na reklamę będzie rozwieszenie billbordów, tablic informacyjnych oraz banerów w miejscu gdzie prowadzisz swoją firmę lub wykupienie miejsc w pobliżu firmy, np. na budynku lub przy ulicy. Jednak wykupienie takiego miejsca na budynku jest dużo tańsze .
|
|
Jeżeli posiadasz samochód to zdecydowanie powinieneś go okleić lub chociaż umieścić na nim informację o Twojej firmie.
|
|
Efektywna reklama wcale nie musi być droga, więc wykorzystuj możliwości Internetu. Podstawą jest założenie swojej strony internetowej, pozycjonowanie jej według określonych słów kluczowych oraz korzystanie z możliwości reklamowych Google, bannerów na różnych witrynach itd. Zgłęb tajniki internetowego marketingu, który może okazać się dla Ciebie kluczem do sukcesu.
|
|
Nie zapomnij o innych sposobach reklamy, nawet tych, w które będziesz musiał nieco zainwestować. Przeanalizuj czy masz możliwość wykorzystania takich nośników informacji jak telewizja, prasa czy radio.
Pamiętaj o tym, by stosować mieszane formy reklamy np. w internecie, billbordy i ulotki, a nie koncentrować się tylko na zamieszczeniu ogłoszeń w gazecie.
|
|
Przygotuj bezpośrednią ofertę dla potencjalnych klientów. Jeżeli prowadzisz catering udaj się do siedziby firmy i przedstaw, w tym przypadku klientom biznesowym, katalog swoich produktów. W tym przypadku masz szansę zaprezentować ofertę skierowaną bezpośrednio do adresata reklamy i przygotowaną specjalnie dla jego potrzeb.
|
|
By zdobyć nowych klientów zaoferuj im jakiś produkt za darmo, np. ebooka na swojej stronie internetowej w zamian za wpisanie się na listę mailingową. W ten sposób zdobędziesz maila do klienta, który może być zainteresowany Twoimi usługami lub produktami i do którego będziesz mógł wysyłać informacje z aktualnymi ofertami bądź promocjami.
|
|
Włącz swoją ofertę do zakupów grupowych na jednym z popularnych portali. Pamiętaj, że tego typu oferty powinny być atrakcyjne cenowo, i że jest to w głównej mierze reklama. Być może zadowolony klient ponownie skorzysta z Twojej oferty lub poleci ją znajomym.
|
| Dbaj o jakość produktów i usług, bowiem bez tego nikt nie będzie chciał skorzystać z Twojej oferty. Staraj się przyciągać klientów czymś, co wyróżni Cię spośród konkurencji. Organizuj promocje, dołączaj do swoich usług darmowe gadżety firmy i spraw, aby każdy klient był zadowolony ze skorzystania z Twojej propozycji. |
| Załóż profil firmy na portalach społecznościowych, na których będziesz informować klientów o aktualnych ofertach, promocjach czy rabatach. Nie przesadzaj jednak z nadmierną aktywnością i częstotliwością wpisów.
|
| Jeżeli proponujesz usługi np. budowania stron internetowych, powinieneś kreować się na specjalistę. Prowadź bloga, uczestnicz w konferencjach, poprowadź darmowy wykład na pobliskiej uczelni wyższej, udzielaj się na forach lub dyskusjach tematycznych. |
| Poinformuj swoich znajomych i rodzinę czym się zajmujesz, jeżeli jeszcze nie wiedzą. Może dzięki nim zdobędziesz nowych klientów. |
| Informuj klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty o nowych promocjach, a także usługach. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że o ile posiadasz dobrej jakości oferty, ktoś kto wcześniej z nich skorzysta, wróci, a ponadto zachęci znajomych do odwiedzenia Twojego sklepu. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.