Reklama

niedziela, 8 grudnia 2013

Jak zdobyć klienta?


jak zdobyć klienta

Zdobycie klientów to podstawa dla każdego przedsiębiorcy, chcącego osiągnąć sukces. Bez kupujących lub korzystających z usług nie ma przychodów, więc trzeba dobrze zastanowić się nad pewnymi aspektami naszego marketingu, które mogą skutecznie przyciągnąć zainteresowanych. Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak zdobyć klienta. Oto kilka rad dla żądnych sukcesu.
 fot. sxc.hu    
porady poradnikJak zdobyć klienta i odnieść sukces?jak zdobyć klienta Po pierwsze przeanalizuj dla kogo przeznaczona ma być Twoja oferta. Badając rynek i przeprowadzając różnego rodzaju ankiety, sondy oraz wywiady, masz szansę poznać gusta tych, dla których masz zamiar przeznaczyć swoje produktu i usługi. Wedle pozyskanych wyników możesz skutecznie nakierować swoją działalność.
porady poradnik
W zdobyciu nowych klientów podstawą jestjak zdobyć klienta reklama. Jednak jeżeli dopiero zaczynasz swój biznes nie możesz sobie pozwolić na wydawanie wielkich pieniędzy na reklamę telewizyjną czy drogie reklamy w czasopismach branżowych. 
porady poradnik
Na początku powinieneś się skupić najak zdobyć klienta ulotkach, darmowych gazetkach czy ogłoszeniach w lokalnej gazecie. Pamiętaj, aby ulotki rozdawać w odpowiednich miejscach, w rejonie prowadzonej przez Ciebie firmy oraz tam gdzie mogą znaleźć się potencjalni klienci, np. jeżeli prowadzisz szkołę językową to skoncentruj się na rozdawaniu ulotek w rejonach szkół. Dodatkowym plusem ulotek jest ich niska cena.
Ulotki możesz roznosić sam, zatrudnić studentów lub zlecić to poczcie, po wypełnieniu tzw. druku bezadresowego. Aby zwrócić uwagę przechodniów przebierz swojego pracownika za produkt, który oferujesz. 
Możesz także odwiedzić firmy w okolicy i, jeżeli się zgodzą,pozostawić u nich swoje ulotki lub reklamę.
Zachęć klientów do skorzystania z Twojej oferty proponując im drobny rabat lub gadżet firmowy jeżeli przyjdą z ulotką.
porady poradnik
Dobrym sposobem na reklamę będziejak zdobyć klienta rozwieszenie billbordów, tablic informacyjnych oraz banerów w miejscu gdzie prowadzisz swoją firmę lub wykupienie miejsc w pobliżu firmy, np. na budynku lub przy ulicy. Jednak wykupienie takiego miejsca na budynku jest dużo tańsze .
porady poradnik
Jeżeli posiadasz samochód to jak zdobyć klientazdecydowanie powinieneś go okleić lub chociaż umieścić na nim informację o Twojej firmie.
krok6
Efektywna reklama wcale nie musi byćjak zdobyć klienta droga, więc wykorzystuj możliwości Internetu. Podstawą jest założenie swojej strony internetowej, pozycjonowanie jej według określonych słów kluczowych oraz korzystanie z możliwości reklamowych Google, bannerów na różnych witrynach itd. Zgłęb tajniki internetowego marketingu, który może okazać się dla Ciebie kluczem do sukcesu.
krok7
Nie zapomnij o innych sposobach reklamy, nawet tych, w które będziesz musiał nieco zainwestować. Przeanalizuj czy masz możliwość wykorzystania takich nośników informacji jak telewizja, prasa czy radio.
Pamiętaj o tym, by stosować mieszane formy reklamy np. w internecie, billbordy i ulotki, a nie koncentrować się tylko na zamieszczeniu ogłoszeń w gazecie.
krok8
Przygotuj bezpośrednią ofertę dla potencjalnych klientów. Jeżeli prowadzisz catering udaj się do siedziby firmy i przedstaw, w tym przypadku klientom biznesowym, katalog swoich produktów. W tym przypadku masz szansę zaprezentować ofertę skierowaną bezpośrednio do adresata reklamy i przygotowaną specjalnie dla jego potrzeb.
krok9
By zdobyć nowych klientów zaoferuj im jakiś produkt za darmo, np. ebooka na swojej stronie internetowej w zamian za wpisanie się na listę mailingową. W ten sposób zdobędziesz maila do klienta, który może być zainteresowany Twoimi usługami lub produktami i do którego będziesz mógł wysyłać informacje z aktualnymi ofertami bądź promocjami.
krok10
Włącz swoją ofertę do zakupów grupowych na jednym z popularnych portali. Pamiętaj, że tego typu oferty powinny być atrakcyjne cenowo, i że jest to w głównej mierze reklama. Być może zadowolony klient ponownie skorzysta z Twojej oferty lub poleci ją znajomym.
krok11Dbaj o jakość produktów i usług, bowiem bez tego nikt nie będzie chciał skorzystać z Twojej oferty. Staraj się przyciągać klientów czymś, co wyróżni Cię spośród konkurencji. Organizuj promocje, dołączaj do swoich usług darmowe gadżety firmy i spraw, aby każdy klient był zadowolony ze skorzystania z Twojej propozycji.
krok12Załóż profil firmy na portalach społecznościowych, na których będziesz informować klientów o aktualnych ofertach, promocjach czy rabatach. Nie przesadzaj jednak z nadmierną aktywnością i częstotliwością wpisów.
krok13Jeżeli proponujesz usługi np. budowania stron internetowych, powinieneś kreować się na specjalistę. Prowadź bloga, uczestnicz w konferencjach, poprowadź darmowy wykład na pobliskiej uczelni wyższej, udzielaj się na forach lub dyskusjach tematycznych.
krok14Poinformuj swoich znajomych i rodzinę czym się zajmujesz, jeżeli jeszcze nie wiedzą. Może dzięki nim zdobędziesz nowych klientów.
krok15Informuj klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty o nowych promocjach, a także usługach. Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że o ile posiadasz dobrej jakości oferty, ktoś kto wcześniej z nich skorzysta, wróci, a ponadto zachęci znajomych do odwiedzenia Twojego sklepu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.