fot. sxc.hu
|
Kryzys prowadzonej działalności gospodarczej nie musi być wcale wynikiem niewłaściwych działań kierownictwa, ale pochodzić z zewnątrz firmy lub przez celowe działania pracowników jednostki. Czarny PR to nieprawdziwe oszczerstwa i pomówienia, które mogą doprowadzić do naruszenia dobrej sytuacji firmy. Jak uniknąć tego procederu? Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak wykryć atak czarnego PR.
|
| |
| Dowiedz się czym jest czarny PR. Aby skutecznie walczyć z wrogiem, trzeba go poznać. Musisz wiedzieć, że problemy mogą wyniknąć w związku z słabościami firmy lub kradzieżą ważnych informacji. |
| Koniecznie zwracaj uwagę na wszelkie ruchy konkurencji, bo to ona stanowi największe niebezpieczeństwo. Kierownictwo wrogich firm może posunąć się do największych oszczerstw, celem pozbycia się z rynku poważnego konkurenta. |
| |
| Kontroluj relacje i nastroje w przedsiębiorstwie. Zagrożenie stanowić mogą szczególnie ci pracownicy, którzy mają uraz do kierownictwa i ci mający dostęp do tajnych informacji. Zaopatruj się w zaufanych ludzi i dowiaduj się czy nie pracują dla konkurencji. |
| Chroń się przed atakami hakerów. W dzisiejszych czasach najcenniejszym źródłem informacji jest komputer, w którym gromadzone są wszelkie dane. Ktoś chcący bardzo zaszkodzić drugiej osobie, jest w stanie włamać się do jego bazy danych i pobrać wszelkie interesujące go dane. |
| Obserwuj media, a także skargi na przedsiębiorstwo. Dokładna analiza źródeł fałszywych informacji oraz masowych, nieuzasadnionych skarg, może dać odpowiedź na pytanie „kto chce naszej szkody”. Równie istotne jest przyglądanie się osobom wewnątrz firmy, nawet tych przynoszących pocztę(oczywiście w granicach rozsądku). |
| Opracowuj strategie, które pozwolą ci złapać PR-owca na gorącym uczynku. Odrobina cwaniactwa może wykryć sprawcę nieuczciwych działań. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.