fot. sxc.hu
|
Ustalenie celów i działań potrzebnych do ich realizacji to dopiero pierwszy krok do osiągnięcia przewidywanego efektu. Często występuje sytuacja, w której cel jest co prawda jasno określony, ale jego wykonanie sprawia na tyle dużo problemów, że całe przedsięwzięcie kończy się fiaskiem. Z naszego poradnika dowiesz się jak zarządzać projektami.
|
| |
| Koniecznie określ jaki ma być cel projektu i przeanalizuj sposoby jego zrealizowania. Biorąc się za jakiekolwiek działanie należy mieć w głowie (lub na papierze) określone to, co chce się osiągnąć i jakie konsekwencje w przyszłości przyniesie realizacja projektu. |
| Rozłóż w czasie realizację projektu. To bardzo ważny element planowania, bez którego może dojść do chaosu. Wielu z nas lubi zostawiać sobie pewne sprawy do załatwienia „na potem”, przez co wkrada się pośpiech i niepotrzebne błędy, które po opracowaniu planu działania, łatwo wyeliminować. Najważniejsze to zdążyć na czas. |
| |
| Określ, jako zarządzający projektem, jakie posiadasz środki do jego realizacji. Zaangażuj odpowiedni kapitał, ludzi, a także dostępne zasoby. Nie planuj wielkich rzeczy, jeżeli na ich realizację nie masz pieniędzy lub odpowiedniego grona specjalistów. |
| Rozpisz ważne i pomocnicze założenia projektu, aby mieć nad nim pełną kontrolę. Pominięcie jakiegoś szczegółu może kosztować cię dodatkowe nerwy bądź nawet niewłaściwe wykonanie zadania. |
|
Kiedy już będziesz miał opanowane poprzednie punkty, postaraj się zebrać je w całość, aby mieć możliwość przeanalizowania czy nie zostały popełnione błędy merytoryczne i czy faktycznie jesteś w stanie ów plan realizować.
|
|
Pracuj wedle ustalonych kryteriów i dokumentuj działania. Pozwoli to na łatwiejsze nadzorowanie i kontrolę postępów, a także zniweluje do minimum niebezpieczeństwo pominięcia jakichś kroków. Przy okazji kontroluj pracę zespołu.
|
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.