fot. sxc.hu
|
Aby uniknąć błędów związanych z doborem personalnym pracowników, musisz skupić uwagę na kilku ważnych aspektach. Są one uzależnione od tego, do jakiej pracy ma zostać przeznaczony kandydat. Zatem powinniśmy należycie ocenić kompetencje potencjalnego pracownika. W tym celu musimy poznać metody rekrutacji. Oto porady, które odpowiedzą na pytanie jak prowadzić rekrutację.
|
| |
| Jakie są metody rekrutacji? Na czym się skoncentrować? Przede wszystkim zwracaj uwagę na zapał potencjalnego pracownika i jego zaangażowanie w rozmowę z tobą. Pierwsze wrażenie może być decydujące w związku z obsadzaniem stanowisk – jeżeli kandydat pała chęcią działania i bardzo chce tej pracy, najprawdopodobniej należycie będzie się do niej przykładał. Zapytaj o przyszłość i plany zawodowe, by dostosować długość umowy. |
| Przetestuj kwalifikacje oraz zdolności kandydata do pracy na danym stanowisku. Pracownik musi być kompetentny, a niekiedy doświadczony, więc postaraj się dać mu niewielkie zadanie związane z posadą, od którego wykonania uzależnisz częściowo swoją decyzję. |
| |
|
Nie zapomnij o tym, że dobry pracownik nie tylko efektywnie wykonuje swoje zadania, ale także musi potrafić funkcjonować w grupie. Jeżeli więc ma być elementem zespołu, zbadaj jego umiejętności interpersonalne i komunikacyjne. Zbadaj również zdolności przywódcze, które w dalszej perspektywie mogą okazać się bardzo przydatne dla firmy.
|
| Dokładnie przeanalizuj CV oraz świadectwa pracy kandydata, aby nie okazało się po zatrudnieniu, że któreś z jego skrywanych cech charakteru nie pozwalają na efektywną i pracę oraz przede wszystkim współpracę z załogą i kierownictwem. |
| Decydując się na wybór kandydata przeanalizuj dokładnie wszystkie aspekty – zarówno te techniczne, które predestynują go do pracy na określonym stanowisku, jak i mentalne. Podczas selekcji nie zapominaj o analizie doświadczenia oraz kwalifikacji od poprzednich pracodawców. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.