Reklama

czwartek, 6 września 2012

Jak znaleźć pracę - podstawowe zasady



Dochodowa praca, w której będziemy mogli robić to, co kochamy to dzisiaj marzenie wielu osób. Niewielu jednak udaje się znalezienie pracy, która spełni oczekiwania. Dziś, kiedy rynek pracy warunkuje tak duże bezrobocie, cieszymy się, że w ogóle mamy pracę. Ale jeśli szukamy pracy po raz pierwszy bądź szukamy jej, bo niedawno straciliśmy, wówczas warto wziąć sobie do serca kilka zasad.


1. Zacznij od poznania samego siebie, określając predyspozycje zawodowe, którymi faktycznie dysponujesz. Bądź przy tym obiektywny, nie dodawaj sobie umiejętności, których nie posiadasz, ale tez żadnych nie pomijaj.

2. Poznaj dokładnie lokalny rynek pracy. Poprzez czytanie prasy, przeglądanie ogłoszeń w Internecie, śledzenie informacji w mediach zorientuj się, jakie branże najczęściej poszukują pracowników, a które dają najmniejsze możliwości znalezienia pracy.

3. Poznaj metody szukania pracy i wybierz te, które będą dla ciebie optymalne. Wiedzę na ten temat zacznij zgłębiać, jak najszybciej i nawet, gdy będziesz już mieć pracę, śledź te tendencje dalej, na wypadek, gdybyś pracę chciał zmienić.

4. Unikaj metod, które dają najmniejsze efekty a do których zaliczamy: korzystanie z rejestru dla bezrobotnych, odpowiadanie na ogłoszenia  lokalnej prasy, odwiedzanie agencji zatrudnienia; masowe rozsyłanie swych życiorysów, czy zamieszczanie ogłoszeń w stylu „szukam pracy”.

5. Rezygnując z powyższych metod postaw z kolei na następujące: zdobywanie kontaktów od znajomych lub krewnych, chodzenie na targi pracy czy osobiste chodzenie do pracodawców.

6. Sukces w znalezieniu pracy może przynieść nam dobre CV i list motywacyjny. Dokumenty te powinny być tak napisane aby zainteresować pracodawcę swoją osobą do tego stopnia, żeby chciał poznać cię bliżej na rozmowie kwalifikacyjnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.