Jednym z ważnych dla Ciebie
elementów rozmowy o pracę jest negocjowanie warunków, także tych dotyczących
wynagrodzenia (chyba, że stawka została przez pracodawcę podana już wcześniej).
Bardzo często boimy się negocjować, ponieważ uważamy, że może to zdenerwować
przyszłego pracodawcę, a to przekreśli nasze szanse na pracę. Jednak wcale tak
nie musi być.
1. Pamiętaj, żeby negocjować po
pierwsze w sposób rozsądny, a po drugie w sposób uzasadniony - wówczas nie
będziesz musiał obawiać się dyskusji z przyszłym pracodawcą, a co więcej
dostrzeże on w Tobie dodatkowe zalety: umiejętności negocjacyjne oraz wysoki
poziom kultury osobistej.
2. Zanim jednak zaczniesz
negocjować swoje warunki, przecież praca to nie tylko wypłata, ale także
urlopy, pakiet socjalny czy sprzęt służbowy, zorientuj się, jak wygląda
sytuacja pracowników zajmujących podobne stanowiska w Twoim regionie. Jeśli
zajmujesz stanowisko po kimś, wtedy postaraj się dowiedzieć, na jakich
warunkach on pracował. Postaraj się także obiektywnie ocenić swoją wartość na
podstawie umiejętności, a także zdobytego doświadczenia.
3. Podczas negocjacji staraj się
być spokojny i elastyczny. Jeśli jakieś warunki Ci nie odpowiadają nie reaguj
nerwowo. Pamiętaj, że są to negocjacje i spotkaliście się, aby o warunkach
dyskutować. Dlatego ze swojej strony postaraj się skierować rozmowę zawsze na
tor kompromisu.
4. Aby łatwiej było Ci wynegocjować
odpowiadające Ci warunki, przygotuj się dobrze do tej rozmowy. Zbierz
argumenty, które przemówią na Twoją korzyść i które jednocześnie faktycznie
przekonają pracodawcę do pójścia na kompromis. Jest to tym bardziej ważne, że
jeśli na samym początku nie wynegocjujesz pewnych warunków, później może być
trudno.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.