Warunkiem utrzymania się firmy na
rynku są niewątpliwie klienci. Dlatego warto wiedzieć, jak skutecznie
poszukiwać nowych klientów a jeśli ich już znajdziemy, co zrobić, aby ich
zatrzymać. Jak mówi stare powiedzenie: „klient nasz Pan” i rzeczywiście jest w
tym wiele racji. Dlatego, jeśli chcemy, aby nasza firma prosperowała, musimy
zadbać o naszych klientów.
1. Traktujmy klientów podmiotowo, a
nie przedmiotowo. Każdy człowiek lubi, gdy traktuje się go indywidualnie i o
tym pamiętajmy. Jeśli znamy dobrze naszych klientów możemy zwracać się do nich
używając imion, np. Panie Piotrze...
2. Zadbajmy o wizerunek naszej
firmy. Szczególnym ułatwieniem staje się tutaj Internet, który stwarza
możliwości zaprezentowania firmy od wewnątrz. I nie chodzi tutaj tylko o reklamę,
chociaż ta jest równie ważna, ale także o możliwość zbudowania wizerunku firmy
otwartej, nowoczesnej i co najważniejsze LUDZKIEJ.
3. Pamiętajmy, aby nowych klientów
traktować tak samo jak dotychczasowych. Nawet jeśli organizujemy jakieś
promocje dla nowych klientów, zadbajmy jednocześnie o promocyjne oferty dla
tych, którzy już są naszymi klientami. Spowoduje to, że nie będą oni szukać
promocji dla nowych klientów w innej firmie.
4. Starajmy się o zagwarantowanie
stabilności ceny produktów oraz ich jakości. Szczególnie ostatnio rosnące ceny
powodują, że ludzie zaczynają szukać tańszych rozwiązań. Jeśli więc musimy
podnieść cenę postarajmy się proceder ten zminimalizować.
5. Dotrzymujmy danego słowa!
Dotyczy do między innymi reklamy. Jeśli bowiem okaże się, że produkt w praktyce
różni się od reklamowanego, wówczas stracimy wizerunek firmy rzetelnej. To samo
dotyczy dawanych klientom obietnic. Jeśli obiecaliśmy rabat przy kolejnych
zakupach, dotrzymajmy słowa koniecznie!
6. Dbajmy o obsługę klienta. Ten
dział w dużym stopniu odpowiada za ilość naszych klientów. Dlatego pilnujmy,
aby tworzyli go ludzie pozytywnie nastawieni do świata i drugiego człowieka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.