Reklama

czwartek, 6 września 2012

Jak pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych?



Warunkiem utrzymania się firmy na rynku są niewątpliwie klienci. Dlatego warto wiedzieć, jak skutecznie poszukiwać nowych klientów a jeśli ich już znajdziemy, co zrobić, aby ich zatrzymać. Jak mówi stare powiedzenie: „klient nasz Pan” i rzeczywiście jest w tym wiele racji. Dlatego, jeśli chcemy, aby nasza firma prosperowała, musimy zadbać o naszych klientów.


1. Traktujmy klientów podmiotowo, a nie przedmiotowo. Każdy człowiek lubi, gdy traktuje się go indywidualnie i o tym pamiętajmy. Jeśli znamy dobrze naszych klientów możemy zwracać się do nich używając imion, np. Panie Piotrze...

2. Zadbajmy o wizerunek naszej firmy. Szczególnym ułatwieniem staje się tutaj Internet, który stwarza możliwości zaprezentowania firmy od wewnątrz. I nie chodzi tutaj tylko o reklamę, chociaż ta jest równie ważna, ale także o możliwość zbudowania wizerunku firmy otwartej, nowoczesnej i co najważniejsze LUDZKIEJ.

3. Pamiętajmy, aby nowych klientów traktować tak samo jak dotychczasowych. Nawet jeśli organizujemy jakieś promocje dla nowych klientów, zadbajmy jednocześnie o promocyjne oferty dla tych, którzy już są naszymi klientami. Spowoduje to, że nie będą oni szukać promocji dla nowych klientów w innej firmie.

4. Starajmy się o zagwarantowanie stabilności ceny produktów oraz ich jakości. Szczególnie ostatnio rosnące ceny powodują, że ludzie zaczynają szukać tańszych rozwiązań. Jeśli więc musimy podnieść cenę postarajmy się proceder ten zminimalizować.

5. Dotrzymujmy danego słowa! Dotyczy do między innymi reklamy. Jeśli bowiem okaże się, że produkt w praktyce różni się od reklamowanego, wówczas stracimy wizerunek firmy rzetelnej. To samo dotyczy dawanych klientom obietnic. Jeśli obiecaliśmy rabat przy kolejnych zakupach, dotrzymajmy słowa koniecznie!

6. Dbajmy o obsługę klienta. Ten dział w dużym stopniu odpowiada za ilość naszych klientów. Dlatego pilnujmy, aby tworzyli go ludzie pozytywnie nastawieni do świata i drugiego człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.