Reklama

niedziela, 1 grudnia 2013

Jak zrobić chwytliwą reklamę?


jak zrobić reklamę
fot. sxc.hu
Nawet najbardziej doskonałe produkty i usługi nie zwrócą uwagi zbyt dużej liczby osób, kiedy nie zostaną należycie zareklamowane. Wiedz, że marketing oraz chwytliwe reklamy są równie ważne (jeżeli nie ważniejsze) co działalność podstawowa, bo daje możliwość wypłynięcia na szerokie wody. Przeczytaj kilka naszych porad i dowiedz się, jak zrobić reklamę.


porady poradnikAbsolutną podstawą jest dokładne zbadanie rynku, zarówno pod kątem tego jacy klienci mogą skorzystać z naszych usług, jak i wymagań ludzi. Inaczej będzie wyglądała reklama skierowana do kobiet, a inaczej do mężczyzn. Przeprowadź badania, obserwuj nastroje i dostosuj swoje produkty i usługi dla odpowiednich ludzi oraz w odpowiedniej formie. Dbaj przy tym o swoich klientów, którzy sami w sobie są często znakomitą reklamą. Zastanów się także co dokładnie chcesz reklamować, gdzie, za ile, kiedy i jak często.
porady poradnik
Wprowadzany na rynek produkt przechodzi przez odpowiedniefazy:
  • uświadomienie istnienia - klienci dowiadują się, że istnieje określony produkt lub usługa
  • budowanie świadomości - ciągłe budowanie świadomości istnienia produktu
  • podkreślanie korzyści - klienci uczą się odróżniać produkty firmy od pozostałych
  • przypominanie o produkcie
Zastanów się w której fazie znajduje się Twój produkt czy usługa - od tego zależy dalsze tworzenie reklamy. Inaczej wygląda kreowanie reklamy w fazie pierwszej (tzn. kiedy produkt dopiero wchodzi na rynek), a inaczej w fazie czwartej (czyli przypominanie o produkcie).
porady poradnik
Zatem jak zrobić reklamę i zwrócić uwagę dużej liczby osób? Aby stworzyć chwytliwą reklamę, niezbędne jest wymyślenie przyciągających sloganów i haseł, które wybijać będę się z tłumu oryginalnością. Przeszkodą jaką musisz pokonać jest tutaj konkurencja, więc staraj się czerpać od niej to co najlepsze i wykorzystywać we własnej promocji (oczywiście bez kopiowania, a jedynie poprzez wyciąganie wniosków).
porady poradnik
Staraj się odpowiednio przedstawić ofertę. Wymień jej zalety, nie okłamuj potencjalnych klientów i wzbudź w nich ciekawość, która będzie pretekstem do skorzystania z oferty. Przekonaj ich, że tylko Twoje usługi lub produkty sprawią, że ich życie stanie się łatwiejsze i na pewno będą zadowoleni.
Staraj się odróżnić korzyści dla klienta od cech produktu. Na przykład określenie "telefon posiada 8 Mpix" jest cechą produktu. Reklama powinna określać korzyść, tzn. "aparat, który wykona zdjęcia wysokiej jakości i pozwoli Ci uchwycić najpiękniejsze chwile".
porady poradnikTworząc wszelkie slogany reklamowe oraz konstruując ofertę, odnoś się do luksusowego stylu życia oraz nowoczesności. Te dwa motywy bardzo wpływają na reakcję klientów i działają podświadomie na chęć zaopatrzenia się w produkt lub usługę. Bądź kreatywny, zrób "burzę mózgów", to właśnie wtedy powstają najlepsze pomysły.
krok6Aby zrobić przyciągającą reklamę wykorzystuj aktualnie panującetrendy i kieruj się wyborami ludzi. Nie ma sensu oferowania czegoś, co nie jest modne i zatraciło popularność. Staraj się przewidywać lub sam kreuj modę, reklamując swoje produkty jako przyszłościowe.
krok7Dobór kolorów czy kształtw w reklamie nie powinien być zbyt krzykliwy, ale miły dla oka, a jednocześnie zwracający uwagę i intrygujący.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.