Reklama

czwartek, 12 grudnia 2013

Jak rozmawiać z klientem przez telefon?


jak rozmawiać z klientem
fot. sxc.hu
Rozmowa przez telefon w sprawach oficjalnych to dla wielu z nas pewien problem, który wynika z niepewności i strachu przed niepowodzeniem. O ile w trakcie rozmowy widzimy reakcję rozmówcy, tutaj musimy zdać się na domysły, a decydującą rolę pozostawić swojemu głosowi, który odegra najważniejszą rolę. Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak rozmawiać z klientem przez telefon i jak sprawić, by rozmowa przez telefon była efektywna.
porady poradnikJak w każdym kontakcie z klientem, tak i tutaj liczy się umiejętne przekazanie najważniejszych informacji. Bądź więc pewien, że wykonując telefon albo odbierając go, posiadasz optymalną wiedzę, którą z łatwością przekażesz. Jeżeli wiemy co powiedzieć, samo informowanie nie powinno być problemem. Zatem jak rozmawiać z klientem przez telefon?
porady poradnikWarto się przełamać i nabrać pewności siebie. Nie dopuszczaj do siebie myśli, że coś może się nie udać. Stres przed rozmową telefoniczną nie jest niczym niezwykłym, a ty musisz przekonać sam siebie, że świat nie skończy się, kiedy nawet coś pójdzie nie tak.
porady poradnikUważnie słuchaj swojego rozmówcę. To niezwykle ważne, gdy chcesz dojść do porozumienie z klientem. Koncentracja pozwala na umiejętne odpowiadanie na jego pytania i rzetelne podejście do rozmowy.
porady poradnikNie przerywaj i nie wchodź klientowi w słowo. Wysoka kultura osobista i dobre maniery są ważne także podczas rozmowy telefonicznej, więc ani na chwilę o tym nie zapominaj. Daj wypowiedzieć klientowi jego kwestię, a dopiero potem sam mów.
porady poradnikPamiętaj o tym, aby to klient był dla ciebie najważniejszy w trakcie rozmowy. Daj mu to odczuć i obdarzaj go należytym szacunkiem, nie pozwalając na to, aby po skończonej rozmowie czuł się niedoinformowany i niezadowolony.
krok6 Warto pamiętać o kwestii technicznej rozmowy. Staraj się mówić wyraźnie, odpowiednio moduluj głos i nie krzycz do słuchawki. Spokój, opanowanie i odpowiednia dykcja umożliwią lepszą i bardziej efektywną rozmowę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.