fot. sxc.hu
|
Rozmowa przez telefon w sprawach oficjalnych to dla wielu z nas pewien problem, który wynika z niepewności i strachu przed niepowodzeniem. O ile w trakcie rozmowy widzimy reakcję rozmówcy, tutaj musimy zdać się na domysły, a decydującą rolę pozostawić swojemu głosowi, który odegra najważniejszą rolę. Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak rozmawiać z klientem przez telefon i jak sprawić, by rozmowa przez telefon była efektywna.
|
| |
| Jak w każdym kontakcie z klientem, tak i tutaj liczy się umiejętne przekazanie najważniejszych informacji. Bądź więc pewien, że wykonując telefon albo odbierając go, posiadasz optymalną wiedzę, którą z łatwością przekażesz. Jeżeli wiemy co powiedzieć, samo informowanie nie powinno być problemem. Zatem jak rozmawiać z klientem przez telefon? |
| Warto się przełamać i nabrać pewności siebie. Nie dopuszczaj do siebie myśli, że coś może się nie udać. Stres przed rozmową telefoniczną nie jest niczym niezwykłym, a ty musisz przekonać sam siebie, że świat nie skończy się, kiedy nawet coś pójdzie nie tak. |
| |
| Uważnie słuchaj swojego rozmówcę. To niezwykle ważne, gdy chcesz dojść do porozumienie z klientem. Koncentracja pozwala na umiejętne odpowiadanie na jego pytania i rzetelne podejście do rozmowy. |
| Nie przerywaj i nie wchodź klientowi w słowo. Wysoka kultura osobista i dobre maniery są ważne także podczas rozmowy telefonicznej, więc ani na chwilę o tym nie zapominaj. Daj wypowiedzieć klientowi jego kwestię, a dopiero potem sam mów. |
| Pamiętaj o tym, aby to klient był dla ciebie najważniejszy w trakcie rozmowy. Daj mu to odczuć i obdarzaj go należytym szacunkiem, nie pozwalając na to, aby po skończonej rozmowie czuł się niedoinformowany i niezadowolony. |
| Warto pamiętać o kwestii technicznej rozmowy. Staraj się mówić wyraźnie, odpowiednio moduluj głos i nie krzycz do słuchawki. Spokój, opanowanie i odpowiednia dykcja umożliwią lepszą i bardziej efektywną rozmowę. |
|
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.