Reklama

wtorek, 10 grudnia 2013

Jak wyeliminować niepożądane zachowania u pracowników tak aby nie czuli do nas żalu i niechęci?

pracownicy
fot. sxc.hu
Odpowiednie kreowanie wizerunku firmy związane jest zarówno z działaniami na zewnątrz przedsiębiorstwa, jak i wewnątrz. Dbanie o pracowników jest kluczowe, aby czuli oni emocjonalny związek ze swoim miejscem pracy i działali jak najbardziej efektywnie. Oto kilka wskazówek jak sprawić, aby Twoi pracownicy nie narzekali.
porady poradnikDokładnie i jasno poinformuj pracownika o jego prawach i obowiązkach. Żeby wykonywać pracę efektywnie i czuć, że robi się coś pożytecznego dla firmy, należy posiąść wiedzę o tym, czego wymaga pracodawca. Bez tego powstają nieporozumienia i niechęć do kierownictwa.
porady poradnikDbaj o relacje z pracownikami. Daj im odczuć, że nie jesteś tyranem, ale partnerem w działaniach. Oczywiście wszystko w granicach rozsądku – trzeba umieć oszacować, kiedy rozluźnić atmosferę, a kiedy być bardziej wymagającym.
porady poradnikChwal pracowników za wykonywaną pracę. Jeżeli będą czuli się docenieni, obdarzą cię zaufaniem i będą efektywniej pracowali. Brak aprobaty działań może sprawić, że twoi pracownicy nie będą wierzyli w swoje możliwości, a dodatkowo nie będą chętni na spotkania z tobą.
porady poradnik
Nie wyładowuj agresji na pracownikach. Kierowanie przedsiębiorstwem jest odpowiedzialnym i stresującym zadaniem, ale nawet błędy podwładnych nie mogą wyprowadzić cię z równowagi. Nie podnoś głosu, nie poniżaj i szanuj swoich pracowników, bo nie będą cię szanowali.
porady poradnikWywiązuj się z umowy i zapewnij jak najlepsze warunki pracy. Nic tak nie wyprowadza z równowagi pracownika jak niewypłacona pensja czy brak obiecanych premii za dobre wyniki w pracy. Jeżeli chcesz uniknąć żalu i złości, nie ociągaj się z przelewami i dopilnuj, by zawsze były na czas.
krok6Mobilizuj swoich pracowników premiami. Pokaż, że masz dobre serce i za wydajną pracę potrafisz nagradzać. To zdecydowanie polepszy morale choćby niewielkiej części załogi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.