Reklama

wtorek, 17 grudnia 2013

Jak zbudować markę?


budowanie marki
Aby dobrze sprzedać dany produkt oraz zainteresować nim rzesze klientów, warto zadbać o jego marketing. Wyrobienie marki produktu, rozpoznawalnej przez wiele osób to marzenie każdego przedsiębiorcy. I wbrew pozorom nie jest to takie trudne – wymaga jedynie pewnych inwestycji oraz, przede wszystkim, kreatywności… Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak zbudować markę.
fot. sxc.hu      
porady poradnikJak wygląda budowanie marki? Po pierwsze opracuj ładne i funkcjonalne logo, które z jednej strony zwróci uwagę, a z drugiej nie będzie przesadnie rzucało się w oczy. Konieczny jest chwytliwy napis oraz wrażenie wizualne, aby klienci mogli łatwo przypomnieć je sobie i opowiadać innym o nowej marce.
porady poradnikWyprodukuj gadżety, związane z marką i produktem. Zamieszczaj logo na różnego rodzaju odzieży, np. koszulkach czy czapkach i nie zapomnij o drobnostkach takich jak długopisy, kubki i inne, które można wykorzystać w kampanii promocyjnej.
porady poradnikJeżeli o promowaniu mowa – promuj swój produkt. Wykorzystaj media, przede wszystkim Internet, który jest dzisiaj podstawowym źródłem wiedzy. Stwórz stronę internetową, reklamuj się na wielu stronach, a jeżeli jest to możliwe, zadbaj o spoty w telewizji i radiu.
porady poradnikProdukuj wysokiej jakości produkty, bowiem ich funkcjonalność automatycznie pozwoli na zjednanie sobie klientów, a nawet fanów. Nie oszczędzaj za bardzo na opakowaniu i dołóż wszelkich starań, aby klienci byli jak najbardziej zadowoleni.
porady poradnikDbaj o klienta i staraj się nawiązać z nim kontakt. Prowadząc sklepi internetowy, w którym kupujący zostawiają swoje dane osobowe, wysyłaj im newslettery i informuj ich o nowych promocjach, a także produktach.
krok6Prowadź badania rynku i sprawdzaj czego oczekują wobec twojej marki klienci. Wszak to oni przyczyniają się do sukcesu twojej działalności, więc musisz liczyć się z ich zdaniem. Ankiety, wywiady i inne formy badań posłużą ci w ciągłym rozwijaniu swojej oferty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.