Reklama

piątek, 13 grudnia 2013

Jak rozmawiać z klientem na biznes lunchu?


jak rozmawiać z klientem
fot. sxc.hu
Organizowanie biznes lunchów może być znakomitym sposobem na pozyskiwanie klientów i jeżeli tylko zaprezentujemy się na nim właściwie, możemy liczyć na długą, owocną współpracę. Trzeba jednak spełnić kilka podstawowych zasad, aby obiad był nie tylko smaczny, ale również efektywny pod względem interesów. Przeczytaj poniższe porady, aby dowiedzieć się jak rozmawiać z klientem na biznes lunchu.
porady poradnikNajważniejszym elementem jest dobór restauracji. Postaraj się znaleźć taką, w której panować będzie spokojna i przyjemna atmosfera, której nikt nie będzie wam zakłócał. Dostosuj się do gustów klienta, bo to on ma się czuć w trakcie lunchu jak najlepiej.
porady poradnikZatem jak rozmawiać z klientem, by przekonać go do naszej oferty? Nie rozpoczynaj rozmów o interesach od razu i bądź cierpliwy. Staraj się poruszać inne, neutralne tematy, aby zawiązać z klientem nić porozumienia. Wprowadzaj także przyjemną atmosferę, zabawiając partnera ciekawymi historiami, również związanymi z prowadzeniem działalności. Staraj się być przy tym skromny i nie sprawiaj wrażenia kogoś, komu zależy tylko na ubiciu interesu.
porady poradnikBądź grzeczny i zachowuj się kulturalnie. Nie rób awantury o to, że twoje mięso jest nieodpowiednio dosmażone, ani nie dawaj kelnerowi napiwku w formie gumy do żucia. Pamiętaj, że jak cię widzą, tak cię piszą – staraj się więc zrobić dobre wrażenie, aby klient wspominał ten obiad bez uczucia zażenowania.
porady poradnikKwestie związane z interesami najlepiej zostawić na koniec, kiedy obie strony będą najedzone i zadowolone. Daj odczuć partnerowi, że najważniejszy dla ciebie jest on jako człowiek, a nie to, co może ci zaoferować. Unikaj jednak sztuczności, którą bardzo łatwo wyczuć.
porady poradnikDobre maniery zobowiązują do tego, abyś to ty zapłacił za lunch i zajmował się wszelkimi kwestiami organizacyjnymi. Niech klient opuszcza obiad jak najbardziej usatysfakcjonowany, z pozytywnym myśleniem o twojej osobie. To klucz do nawiązania dalszej współpracy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.