
1. Po
pierwsze, musisz zredukować stres, który towarzyszy Ci podczas codziennego
wypełniania swoich obowiązków.
2. Po
drugie, musisz skuteczniej załatwiać bieżące sprawy.
3. GTD
pozwala zwiększyć efektywność w pięciu podstawowych krokach, które musisz
wykonać:
- pierwszy
krok to kolekcjonowanie, nazywane też koszykiem, do którego przenosisz wszelkie
informacje zakodowane w głowie, np. wypisując obowiązki na kartce, lub w
komputerze;
- drugi
krok to analiza informacji zawartych w koszyku; każdą sprawę z koszyka
doprowadź do końca, odpowiadając na pytanie, czy wymaga ona podjęcia działań.
Jeśli nie wymaga, skreśl ją, przenieś do przyszłości, lub wrzuć do archiwum.
Jeśli wymaga jednak podjęcia działań, wtedy: wykonaj ją (jeśli zajmie mniej niż
2 minuty), przekaż ją innej osobie do wykonania lub odłóż ją na później;
- trzeci
krok to porządkowanie, które polega na podzieleniu spraw na konteksty, np. dom,
czy nauka. Możesz także sformułować w tym miejscu projekty, które skupią w
sobie kilka zadań nakierowanych na osiągnięcie określonego celu. Możesz też
sporządzić listy, na których zawrzesz np. zadania oddelegowane do wykonania
komuś innemu bądź pomysły, które chciałbyś zrealizować w przyszłości;
- czwarty
krok to codzienny przegląd listy zadań, dzięki czemu nie zapomnisz niczego
wykonać;
- na
końcu pozostaje już tylko realizacja.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.