Reklama

poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Jak zrobić przypisy w pracy magisterskiej?


Przypisy są ważnym elementem każdej pracy magisterskiej, ponieważ świadczą o naszym zaangażowaniu w jej napisanie (analiza dostępnej literatury). 

Jak napisać list motywacyjny?

List motywacyjny to nadal kluczowy element podczas starania się o pracę. Jeśli potencjalny pracodawca wymaga, abyśmy go napisali, nie ignorujmy jego prośby.

Jak zwiększyć efektywność dzięki GTD (Getting Things Done)?


GTD to nic innego, jak efektywne załatwianie swoich spraw. Jest to metoda opracowana przez Davida Allena, która pomaga nam zwiększyć naszą efektywność. Jak to zrobić? 

Jak formułować cele?


Każdy z nas stawia sobie w życiu różne cele. Wielu osobom nie udaje się ich osiągnąć. Dlaczego? Głównie dlatego, że zostały sformułowane niepoprawnie. Jak więc formułować cele? 

Jak zwiększyć kreatywność?


Każdy z nas posiada w sobie cząstkę kreatywności, chociaż niektórzy po prostu wstydzą się swoich pomysłów. Inni uważają, że stać ich na więcej, ale nie wiedzą, jak zwiększyć swoją kreatywność. Oto kilka rad:

Jak zwalczyć stres podczas sesji?

Sesja to praktycznie dla każdego studenta okres wytężonej pracy, ale także stresu. O ile jednych potrafi on motywować, innym rzuca kłody pod nogi. Oto kilka rad, jak z nim walczyć: 

Zobacz 10 stron pomocnych w nauce j. angielskiego


W internecie jest mnóstwo stron, dzięki którym można uczyć się języka angielskiego. Kursy online, nauka słówek, gramatyka... Oto kilka z nich:

Jak stworzyć mapę myśli?


Mapa myśli, kiedy nauczysz się ją prawidłowo tworzyć, stanie się metodą znacznie szybszego przyswajanie wiedzy, ponieważ jest ona zgodna z ludzką naturą i wyzwala twoją kreatywność. Jak ją stworzyć? 

Sposoby na szybkie zapamiętywanie słówek w j. angielskim

Nauka języków obcych to nie tylko przyswajanie reguł gramatycznych, czy ortograficznych, ale także kwestia przyswojenia bogatego słownictwa. Nie zawsze słówka dają się jednak łatwo zapamiętać, a o to klika sposób, które ci w tym pomogą: 

Sposoby na zwiększenie prędkości czytania podczas nauki


Przeczytanie ogromnej partii materiału i zapamiętanie wiadomości w niej zawartych wydaje nam się czasami magią. Okazuje się jednak, że możemy czytać szybciej i jednocześnie wszystko zrozumieć. 

Jak nie zasnąć podczas nauki?


Często zdarza się tak, że kiedy siadamy do książek, oczy nam się zamykają i albo idziemy spać, albo czytamy partie materiału, którego i tak nie zapamiętujemy. Co zrobić, żeby nie zasnąć? 

Jak zapamiętać ciąg przypadkowych słów?


Przypadkowe słowa, które nie są ze sobą logicznie powiązane, wydają nam się trudnymi do zapamiętania, szczególnie, kiedy mamy zapamiętać je w konkretnej kolejności. Ale nie jest to niemożliwe. 

System powtórek podczas nauki.

Systematyczne powtarzanie przyswojonej wiedzy jest w praktyce jedynym kluczem do sukcesu. Dlaczego? Ponieważ system ten wykorzystuje w pełni możliwości mózgu człowieka. 

Zarządzanie czasem podczas nauki czyli jak wykorzystać Zasadę Pareto?

Vilfredo Pareto to włoski ekonomista oraz socjolog, który zrewolucjonizował nasze podejście do zarządzania czasem wprowadzając zasadę, którą można krótko opisać słowami: mniej daje więcej. 

niedziela, 12 sierpnia 2012

Zarządzanie czasem podczas nauki czyli jak wykorzystać Prawo Parkinsona?


Cyril Northcote Parkinson część swoich badań poświęcił zjawisku rozwlekania czynności w czasie, a wyniki tych badań pozwalają nam nauczyć się efektywnie zarządzać swoim czasem podczas nauki. 

Jak skutecznie uczyć się języków obcych?

Języki obce są dzisiaj przysłowiowym oknem na świat i dlatego warto poświecić część swojego czasu na ich naukę. Warto także wiedzieć, że istnieją metody, które pomogą nam uczyć się ich skutecznie. 

Jak szybko zapamiętywać? Techniki pamięci.


Presja zapamiętania wielu informacji naraz sprawia, że często mamy problem z koncentracją, co prowadzi jedynie do frustracji. Okazuje się jednak, że zapamiętywanie wcale nie musi być trudnym i mozolnym zajęciem.