List
motywacyjny to nadal kluczowy element podczas starania się o pracę. Jeśli
potencjalny pracodawca wymaga, abyśmy go napisali, nie ignorujmy jego prośby.
GTD
to nic innego, jak efektywne załatwianie swoich spraw. Jest to metoda
opracowana przez Davida Allena, która pomaga nam zwiększyć naszą efektywność.
Jak to zrobić?
Każdy
z nas stawia sobie w życiu różne cele. Wielu osobom nie udaje się ich osiągnąć.
Dlaczego? Głównie dlatego, że zostały sformułowane niepoprawnie. Jak więc
formułować cele?
Każdy
z nas posiada w sobie cząstkę kreatywności, chociaż niektórzy po prostu wstydzą
się swoich pomysłów. Inni uważają, że stać ich na więcej, ale nie wiedzą, jak
zwiększyć swoją kreatywność. Oto kilka rad:
Sesja
to praktycznie dla każdego studenta okres wytężonej pracy, ale także stresu. O
ile jednych potrafi on motywować, innym rzuca kłody pod nogi. Oto kilka rad,
jak z nim walczyć:
Mapa
myśli, kiedy nauczysz się ją prawidłowo tworzyć, stanie się metodą znacznie
szybszego przyswajanie wiedzy, ponieważ jest ona zgodna z ludzką naturą i
wyzwala twoją kreatywność. Jak ją stworzyć?
Nauka
języków obcych to nie tylko przyswajanie reguł gramatycznych, czy
ortograficznych, ale także kwestia przyswojenia bogatego słownictwa. Nie zawsze
słówka dają się jednak łatwo zapamiętać, a o to klika sposób, które ci w tym
pomogą:
Przeczytanie
ogromnej partii materiału i zapamiętanie wiadomości w niej zawartych wydaje nam
się czasami magią. Okazuje się jednak, że możemy czytać szybciej i jednocześnie
wszystko zrozumieć.
Często
zdarza się tak, że kiedy siadamy do książek, oczy nam się zamykają i albo
idziemy spać, albo czytamy partie materiału, którego i tak nie zapamiętujemy.
Co zrobić, żeby nie zasnąć?
Przypadkowe
słowa, które nie są ze sobą logicznie powiązane, wydają nam się trudnymi do
zapamiętania, szczególnie, kiedy mamy zapamiętać je w konkretnej kolejności.
Ale nie jest to niemożliwe.
Systematyczne
powtarzanie przyswojonej wiedzy jest w praktyce jedynym kluczem do sukcesu.
Dlaczego? Ponieważ system ten wykorzystuje w pełni możliwości mózgu człowieka.
Vilfredo
Pareto to włoski ekonomista oraz socjolog, który zrewolucjonizował nasze
podejście do zarządzania czasem wprowadzając zasadę, którą można krótko opisać
słowami: mniej daje więcej.
Cyril
Northcote Parkinson część swoich badań poświęcił zjawisku rozwlekania czynności
w czasie, a wyniki tych badań pozwalają nam nauczyć się efektywnie zarządzać
swoim czasem podczas nauki.
Języki
obce są dzisiaj przysłowiowym oknem na świat i dlatego warto poświecić część
swojego czasu na ich naukę. Warto także wiedzieć, że istnieją metody, które
pomogą nam uczyć się ich skutecznie.
Presja
zapamiętania wielu informacji naraz sprawia, że często mamy problem z
koncentracją, co prowadzi jedynie do frustracji. Okazuje się jednak, że
zapamiętywanie wcale nie musi być trudnym i mozolnym zajęciem.